Богослужіння у день свята Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа

19 Січ

19 січня 2018 року, в день, коли Свята Православна Церква молитовно вшановує свято Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, в храмі св.ап.Іоана Богослова  було відслужено уставні богослужіння: сповідь вірян, 3-й, 6-й часи, Божественну літургію.

IMG-71a9feab08dbf3a63e5060566abe6b68-VIMG-7180aa525a28af27b2304017899296ef-VIMG-b81bcc780ba2ce23f30b095385e4a53f-VIMG-77f047e1ac87251d2b270b48af561b49-VIMG-8de629a0ffc6a4f53dbc3cf4e40e8079-VIMG-fc98200c702b136184e520f40bf4c64d-VIMG-f1d3c45ead9be97696eb930d39ad355d-VIMG-fef142227a5b8bd7f2a238815e308a0b-VIMG-74bfeca82a97b88f4d769e545ec00203-VIMG-9f7e13fdc7762c6ba20001939c6b459b-VIMG-2448028202f1bfb5fcd67cb7f55fd412-V

Святкове богослужіння продовжилося у дворі  храму, де щороку в свято Богосявлення відбувається Чин Великого освячення води.

 

Богоявленням називається свято тому, що при Хрещенні Господа явилась світу Пресвята Тройця ( Мф. 3, 13-17; Мк. 1, 9-11; Лк. 3, 21-22). Бог Отець промовляв з небес про Син, Син хрестився від святого Предтечі Господнього Іоанна, і Дух Святий зійшов на Сина у вигляді голуба. З древніх часів це свято називалося днем Просічення і святом Світла, тому що Бог є Світло і явився просвітити « тих що сидять у пітьмі тіні смертній» ( Мф. 4, 16) і спасти за благодаттю впалий людський рід.

В древній Церкві був звичай хрестити оголошених у навечір’я Богоявлення, оскільки Хрещення і є духовним просвіщенням людей.

Початок свята Богоявлення відноситься до апостольських часів. Про нього згадується в Апостольських постановах. З ІІ століття збереглося свідчення святителя Климента Александрійського про святкування Хрещення Господнього і про завершуване перед цим святом нічне бдіння.

В ІІІ столітті на свято Богоявлення відомі бесіди при Богослужінні святого мученика Іполита і святого Григорія Чудотворця. У наступні століття – з ІV по ІХ ст. всі великі отці Церкви Григорій Богослов, Іоанн Золотоуст, Амвросій Медіоланський, Іоанн Дамаскін проводили особливі бесіди про свято Богоявлення. Преподобні Йосиф Студит, Феофан і Візантій написали багато пісне співів на це свято, котрі співаються і зараз на Богослужінні. Преподобний Іоанн Дамаскін говорив, що Господь хрестився не тому, що Сам мав потребу в очищенні, але щоб, « водами поховати людський гріх», виконати закон, відкрити таїнство Святої Тройці і, на кінець, освятити « водне єство» і подати нам образ і приклад Хрещення.

Свята Церква в святі Хрещення Господнього утверджує нашу віру в найвищу, неосяжну розуму тайну Трьох Лиць Єдиного Бога і навчає нас рівночесно сповідувати і прославляти Святу Тройцю Єдиносущну і Нероздільну; викриває і руйнує хибні вчення древніх лжеучителів, що намагалися думкою і словом людським осягнути Творця світу. Церква показує необхідність Хрещення для віруючих в Христанадихає нас почуттям глибокої вдячності до Просвітителя і Просвітителя нашого гріховного єства. Вона навчає, що наше спасіння і очищення від гріхів можливе тільки завдяки силі Благодаті Святого Духа, і тому необхідно достойно бергти ці благодатні дари Святого Хрещення для Збереження в чистоті того дорогоцінного одягу, про яку говорить нам свято Хрещення: « Всі що в Христа хрестилися, у Христа зодягнулися» ( Гал.3,27).