Богослужіння у день свята Введення в храм Пресвятої Владичиці нашої Богородиці і Приснодіви Марії

4 Гру

IMG_1401 IMG_1402 IMG_1406 IMG_1407 IMG_1408 IMG_1409 IMG_1411 IMG_1412 IMG_1414 IMG_1415 IMG_1416

Цього дня  вірянb  приступили до святих таїнств Сповіді й Причастя.Завершилося богослужіння опмазуванням вірян освяченим єлеєм.

vvedenieВведення в храм Пресвятої Богородиці відбулось, за збереженими Переданням розповідями, таким чином. Батьки Діви Марії, Праведні Іоаким і Анна, молячись за звільнення від безпліддя, дали обітницю, якщо народиться дитина, присвятити її на служіння Богу.

Коли Пресвятій Діві виповнилось три роки, святі батьки вирішили виконати свою обітницю. Зібравши родичів і знайомих, одягнувши Пречисту Марію в найкращий одяг, зі співом священних пісень, з запаленими свічами в руках привели Її в Єрусалимський храм. Там зустрів Богоотроковицю первосвященик зі множеством священиків. До храму вели сходи з п’ятнадцятим високих сходинок. Як тільки младенця Марію поставили на першу сходинку, то Вона укріпляєма силою Божою подолала і інші сходини. Потім первосвященик за натхненням з Неба увів Пресвяту Діву в Святеє святих, куди зі всіх людей тільки раз в році входив первосвященик з очищувальною кров’ю. Всі присутні в храмі дивувались цій незвичайній події.

Праведні Іоаким і Анна, доручивши дитину волі Отця Небесного, повернулись додому. Преблагословенна Діва Марія залишалась в приміщенні для дівствениць, яке знаходилось при храмі. Навколо храму, за свідченням Священного Писання ( вих.38;1Цар. 1, 28; Лк. 2,37) та історика Йосифа Флавія, було багато житлових приміщень, в яких перебували ті, що присвятили себе на служіння Богу.

Глибокою тайною паокрите жемне життя Пресвятої Богородиці від дитинства до вознесіння на небо. Сокровенним було і Її життя в Єрусалимському храмі. « Якби хто запитав мене, – говорив блаженний Ієроним, як проводила час юності Пресвята Діва, – я відповів би: це відомо Самому Богу і Архангелу Гавриїлу, невідступному хранителю Її».

Але в Церковному переданні збереглись свідчення, що під час перебування Пречистої Діви в Єрусалимському храмі вона виховувалась в товаристві благочестивих дів, старанно читала священне Писання, займалась рукоділлям, постійно молилась і зростала в постійній любові до Бога. На згадку про Введення Пресвятої Богородиці в Єрусалимський храм Свята Церква з древніх часів встановила торжеств енне святкування. Вказівки на звершення свята в перші віки християнства знаходяться в переданнях палестинських християн, де говорилось про те, що свята цариця Єлена побудувала храм на честь Введення в храм Пресвятої Богородиці.

В ІV столітті про це свято є згадка у святителя Григорія Ниського. В VІІІ столітті в день Введення проповіді виголошували святителі Герман і Тарасій, Костантинопольські патріархи.

Свято Введення в храм Пресвятої Богородиці – передвістя благовоління Божого до людського роду, проповідь спасіння, обітниця Христового пришестя.

В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа!

Дорогі браття і сестри!

vvedennya-y-hramСьогодні ми святкуємо Введення у храм Пресвятої Діви Марії. Коли Діві Марії виповнилося три роки від народження, Її праведні батьки Іоаким і Анна вирішили виконати свою обітницю Богу – віддати на служін­ня Йому народжене ними дитя.

Вони скликали в Назареті, де жили, усіх своїх царствених родичів, бо праведний Іоаким походив із царського роду, а свята Анна була з архиєрейського роду, а також хор непорочних дів; приготували багато свічок, оточили Пресвяту Діву Марію царською величчю і вирушили до Єрусалима.

В Єрусалимі вони урочисто ввійшли у храм Божий і ввели туди Пресвяту Діву. Первосвященик Захарія взяв Її і ввів у Святеє Святих, тобто в най­свя­тішу частину храму, куди і сам мав право входити тільки один раз на рік для принесення жертви.

Первосвященик зробив це надзвичайне вве­дення Пресвятої Діви, будучи натхненим Духом Святим. Діва Марія мала стати дорогоцінним сосудом чеснот, носієм вічної чистоти; Вона повинна була мати таку плоть, до якої не торкнеться ніяка гріховна скверна. Тоді ще ніхто не знав, що призначення Пресвятої Діви Марії – стати Богородицею і Приснодівою.

Для очищення людської природи від гріха і подолання в ній закону смерті Син Божий повинен був з’єднатися з нашою природою. Але Всесвятий Бог міг воплотитися тільки через Пресвяту Діву. Давні грецькі філософи відкидали можливість втілення Бога через те, що не припускали з’єднання Бога з гріховною плоттю, яка є носієм зла. Храм Божий став для Пресвятої Діви Марії місцем освячення, щоб зробитися Їй сосудом благодаті Божої, одушевленим храмом Святого Духа, в якому згодом Світ Божий з’єднається з людською природою.

З честю і славою не тільки людьми, але і ангелами була введена у храм Господній Пре­непорочна Діва. І достойно! Прообразом цієї славної події було внесення у храм старозавітного ковчега з манною, якою годував Господь юдейський народ, коли він 40 років мандрував по Синайській пустелі. Якщо ковчег з манною був урочисто внесений в храм, то з якими почестями повинен був бути введений у храм Господній одушевлений Кивот, Який призначався бути носієм небесної манни – Христа Спасителя.

При внесенні старозавітного кивоту у храм Господній попереду нього йшов цар Давид, а при введенні у храм Божий Пресвятої Діви передував Їй не земний цар, а Небесний, Якому ми молимося кожного дня: “Царю Небесний, Утішителю, Душе істини”. Що цей Цар передував царській Діві, про це свята Церква в сьогоднішніх піснеспівах свідчить так: “У Святеє Святих свята і непорочна Святим Духом вводиться”.

Під час внесення ковчега звучали пісне­співи й музика, бо цар Давид звелів поставити співаків, щоб вони грали на органах, псалтирях та гуслях і співали радісні пісні.

Пресвяту Діву вводили в храм, у Святеє Святих, для служіння Господу також при співі, – але небесних голосів, про що нині згадує Церква, коли промовляє: “Діва, священна скарбниця Божої слави, сьогодні вводиться в дім Господній, благодать з Собою вводячи, що в Дусі Божественнім, Її ж оспі­вують ангели Божі: Вона є оселя небесна”.

Радіючи, Пресвята Діва ввійшла в дім Гос­подній, як у царський палац. І хоч була Вона малою за віком, лише трьох років, але була довершеною з благодаті Божої, бо Бог обрав Її на служіння спасінню роду людського.

На зорі історії людства перша жона Єва сказала Богові ”ні”, коли не повірила Йому, а повірила змію – дияволу. Для спасіння роду людського від того, до чого призвело оте Євине “ні”, потрібна була інша жона – діва, яка б сказала Богові “так”. І дійсно, Пресвята Діва Марія сказала це слово під час благовіщення архангела Гавриїла. Вона тоді промовила: “Я – раба Господня. Нехай буде Мені за словом твоїм” (Лк. 1, 38).

А для того, щоб сказати слово “так”, тобто повністю і вільно підкоритися волі Божій, треба було пройти шлях удосконалення в святості. У храмі Божому, і зокрема у Святому Святих, Пресвята Діва Марія готувалася до Своєї предвічної місії стати Матір’ю Бога.

Перебуваючи у Святому Святих, Діва Ма­рія побажала вічно жити в ангельській чистоті і непорушнім дівоцтві. За свідченнями св. отців Григорія Нисського і блаж. Ієроніма, Вона була першою, що заручила Своє дівоцтво Богу, бо в Старому Завіті незвичним було дівам не вступати в шлюб, тому що шлюб біль­ше шанувався, ніж дівоцтво. Пречиста Діва Марія першою в світі віддала перевагу дівоцтву перед шлюбом, уневістивши Себе Богові.

Пресвята Діва першою вступила у непрохідну глибину, вступила в таке спілкування з Богом, яке буде постійно зростати незатьмареним і неоскверненим упродовж усього Її життя. Тому й стане Вона достойною дати плоть і кров Єдинородному Сину Божому і буде чеснішою від херувимів та незрівнянно вищою за серафимів.В цьому і полягає сутність події, яку ми сьогодні святкуємо.

Свято нагадує нам про святість дівоцтва і його цінність в очах Божих. На жаль, сьогодні дівоцтво не шанується навіть у християнському середовищі. Не поважають його і ті, що вступають у шлюб, який є теж святим і встановленим Богом.

Через те, що батьки не вчать своїх дітей шанувати дівоцтво і цнотливість, сучасні шлюби стали неміцними, й іноді буває розлучень майже стільки ж, скільки і шлюбів. Багато може бути причин відсутності цнотливості у молоді, але жодна з них не виправдовує гріха.

Ми не повинні посилатися на те, що нас оточує гріховний і розбещений світ. Світ, у якому ми живемо, складаємо ми, християни, ті, що у Таїнстві Хрещення померли для гріха і встали для життя праведного.

Наша природа затьмарена гріховністю, і тому, будучи немічною, схильна до всіляких гріхів. Наша біда полягає не в тім, що ми носимо немічну плоть, а в тому, що ми не боремося з гріхом. Треба боротися зі своїми недоліками і пороками. Бог дав нам можливість очищатися від гріхів через таїнство покаяння. Не виправдовуйте своїх гріхів, а осуджуйте їх у са­мих собі, і Господь допоможе вам очищатися від них.

Дорогі браття і сестри! Будемо завжди мати перед собою образ Пресвятої Діви Марії як взірець святості. Хай Господь Милосердний за молитвами Своєї Пренепорочної Матері Своєю Божественною благодаттю допомагає всім нам у боротьбі з нашими гріхами і немочами, щоб ніхто із нас не загинув, а мав життя вічне.

Амінь!

Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України ФІЛАРЕТ