Богослужіння в другу неділю Великого посту

15 Бер

15 березня 2020 року, в другу неділю Великого посту, в день, коли Православна Церква по-особливому вшановує пам’ять святителя Григорія Палами, архієпископа Фесалонікійського, в  храмі св.ап.Іоана Богослова було відслужено уставні богослужіння.

IMG-83d4739d47d4908d73ebcf9cbaeb6950-V IMG-02b71da239e472173ee159c12ecb66dc-V IMG-2587bab7924585805b2d9c2e0102715d-V IMG-c52cce9cb2ac953116ac0dc616d0f7f9-V IMG-f13616bbd3ed7bfd6f68df046a5e47fe-V IMG-0fa66946a2589bb0b74eb565bdfd5f1d-V IMG-d7fdfc314c091208dd07c99ea8a31895-V IMG-b26018a54f50562dffaa191b64485198-V

Дехто вважає, що піст корисний лише для сильних духом і здорових тілом людей. А в сучасному житті, при його шаленому темпі й високому рівні стресовості та захворюваності, постування не є доцільним, бо воно нібито негативно впливає на самопочуття людини. Таке твердження є помилковим із багатьох причин.

Найперше варто розуміти, що піст – це не лише добровільна відмова від певного роду їжі. Це найперше боротьба з гріхом через стримування та обмеження власних бажань заради духовного зростання. Певний раціон їжі не є метою посту, а лише засобом її досягнення. Як кажуть святі отці: ми постуємо тілом, щоб було легше постувати душі. Тому головними обмеженнями під час посту є обмеження власних бажань та стримування негативних почуттів, роздратування, злослів’я, засудження інших, гніву, а також віддалення від зла, чвар, неправди.

Піст унікальний тим, що може вказати нам на наші внутрішні проблеми. Він – наче ліхтарик, який у темних закутках душі освітлює всі наші вади та рани, на які треба звернути увагу і які потрібно лікувати. А найкращі ліки для душевних ран – це щире покаяння, молитва та добрі справи. Вони допоможуть віднайти правильний шлях до самовдосконалення і дадуть сили подолати всі тимчасові труднощі.

Апостол Павло писав: «Усе менi дозволено, та не все корисне; все менi дозволено‚ та нiщо не повинне володiти мною» (1 Кор. 6: 12). Тобто, Господь дав людям великий дар свободи та можливість самостійно обирати добро і добровільно відкидати зло, приймати те, що є корисним, а що є шкідливим – відкидати. В цьому сенсі обмеження у їжі є найпростішим вибором, адже ми беремо владу над своїм тлінним тілом, контролюємо його і таким чином зміцнюємо власну силу волі, свій дух. Неможливо дотримуватися лише «духовного посту», не вміючи приборкати навіть свій шлунок, задовольняючи гріховну пристрасть чревоугодництва, а від неї – й інші. Тож, коли ми постуємо тілом, то допомагаємо та навчаємо постувати свою душу – і так вдосконалюємося, очищуємося, оновлюємося.

Щодо обмеження у їжі варто додати також те, що лікарі-дієтологи наводять багато переконливих доказів користі для фізичного здоров’я та довголіття тимчасового утримання від певного роду їжі. А зважаючи на те, що в сучасному світі можна придбати або виростити для себе різноманітні овочі, фрукти, ягоди, трави тощо, а також те, що в Інтернеті можна знайти безліч рецептів пісних страв, стає очевидним, що піст – це не лише корисно, але і дуже смачно!

Отже, шкідливі для здоров’я не піст, а вседозволеність, не стримання, а надмірність, не тиша, а хаос. Душевного спокою та рівноваги не можна досягти без фізичного спокою та позбавлення від усього зайвого, що обтяжує та відволікає. Спробуйте зменшити інформаційний шум (від телевізора, радіо, музики, смартфону…), побудьте наодинці з собою та з Богом, приділіть час рідним, дітям, батькам, друзям, допоможіть тим, хто цього потребує, знайдіть час на те, на що раніше його не вистачало, – і ви помітите, як оздоровлюєтеся, виліковуєтеся, знаходячи всередині та навколо себе втрачену гармонію. Піст – це ніяк не шкода, це необхідна користь для кожного. І хто розпочав цей шлях, головне, не сходити з нього. А якщо трапляються падіння, то треба знаходити сили, підводитися і крокувати далі. Адже йти до спасіння ніколи не пізно!